ComfortGoed onderhoud draagt bij aan het comfort. Het maakt een zorgeloos gebruik van
de gemeenschappelijke zaken mogelijk, waaronder de verwarming. Geen bewoner hoeft individueel te plannen
of tijd op te offeren aan onderhoud.
Ook in geval van storingen is er rond de klok een eerste opvang. Een goed onderhouden appartementsomgeving is prettig
en draagt bij aan een goed te verkopen object. Door kopers wordt altijd naar de staat van onderhoud gekeken. Het bepaalt de
eerste, onuitwisbare, indruk van de woning.
|
VvV-Onderhoud en verzekering
Verenigingbeheer kan diensten aanbieden die op maat zijn gemaakt voor de vereniging. De dienstverlening wordt dan
zo ingericht dat het een samenhangend geheel vormt. De samenwerking met de andere werkzaamheden wordt vooraf ingeregeld.
Er zijn vier beheeronderdelen, waarvan Onderhoud en verzekering er één is. De omvang van de werkzaamheden is als volgt.
Groot Onderhoud
- Opstellen, dan wel tegen meerkosten, door een derde doen opstellen van een meerjarenbegroting
voor het onderhoud op basis van een bouwkundig rapport, dat minstens eens in de vijf jaar wordt vervaardigd.
In beginsel wordt hiervoor door en/of namens de Vereniging een externe leverancier gekozen.
- Uitnodigen van leveranciers tot het doen van een offerte en het adviseren van de Vereniging bij de keuze.
- Volgen van de uitvoering, het controleren van de facturering en de betaalbaarstelling en het
begeleiden van de oplevering.
- Jaarlijks uitvoeren van een controle op de belangrijkste en meest onderhoudsgevoelige bouwkundige componenten.
Klachtenonderhoud
- Laten uitvoeren van klein onderhoud binnen de grenzen van de begroting
Leveranciers en contracten
- Adviseren in samenspraak met de vereniging in de keuze van leveranciers voor het reguliere onderhoud
zoals schoonmaak, glasbewassing, tuinonderhoud, verwarmingsonderhoud ed. en het contractbeheer hiervan.
- In opdracht van de vereniging contracteren van de leveranciers en het contractbeheer.
- Toezien op de uitvoering van de onderhoudscontracten, in overleg met de vereniging.
- Aanspreken van leveranciers onder garantiekwesties
Storingsmelding
- Alle dagen bereikbaar zijn gedurende 24 uur per dag voor storingsmeldingen inclusief calamiteiten,
zodat snel opgetreden kan worden voor beperking en herstel van schade.
Verzekeren
- Doen verzekeren van het pand volgens de wettelijke voorschriften en contractbeheer
- Claimen van schadegevallen bij de verzekeraar en het begeleiden van de afwikkeling.
- Inschakelen van partijen ter afhandeling van de schade.
terug naar VvE-Bestuur en VvE-Beheer
We kunnen u helpen met oplossingen
U kunt ons bereiken via de contactknop.
|