De basisDe ledenadministratie is de ruggengraat van de vereniging.
Hij geeft de rechten van de leden aan. Daarvoor bevat hij de kadastrale aanduiding van het appartementsrecht,
het aandeel in schulden en verplichtingen, het stemrecht en de ledenbijdragen en -voorschotten.
De ledenadministratie legt de basis voor de controle op de binnenkomende ledengelden. Bij de koop van een appartement
wordt het nieuwe lid ingelicht over de gegevens die voor hem van belang zijn .
|
VvE-Ledenadministratie
Verenigingbeheer kan diensten aanbieden die op maat zijn gemaakt voor de vereniging. De dienstverlening wordt dan
zo ingericht dat het een samenhangend geheel vormt. De samenwerking met de andere werkzaamheden wordt vooraf ingeregeld.
Er zijn vier beheeronderdelen, waarvan Ledenadministratie er een is. De omvang van de werkzaamheden is als volgt.
Beheer en archivering
- Bijhouden van een ledenregister.
- Archiveren van de stukken van de vereniging,
zo mogelijk door middel van digitale opslag, gedurende een periode van minimaal 7 jaar.
- Op verzoek verstrekken van gegevens aan de individuele leden en het
voeren van correspondentie over de individuele bijdrage en ledenpositie.
- Zorg dragen voor de naleving van de bepalingen uit SplitsingsAkte, Splitsings-reglement, Huishoudelijk
Reglement en de door de Vereniging rechtsgeldig genomen besluiten.
Service- en andere bijdragen
- Innen van de ledenbijdragen op de daarvoor bestemde datum.
- Innen van andere, incidentele en/of additionele individuele bijdragen.
- Signaleren, bewaken en vorderen van achterstallige betalingen en het nemen van incassomaatregelen,
zonodig in rechte.
- Driemaandelijks aan de vereniging verstrekken van een overzicht van de ledenbijdragen.
- In geval van betalingsachterstanden is Beheerder gemachtigd namens de Vereniging op te treden
om de vordering, zonodig in rechte, te innen. Hiertoe wordt samen met de Vereniging een incassoprotocol ontwikkeld.
Eigenaarsmutaties
- Verstrekken van gegevens bij de eigenaarsoverdracht van een appartements-recht aan koper en verkoper,
notaris, makelaar en bestuur. Het betreft hier minimaal het Reglement van Splitsing, inclusief de Akte van Splitsing,
het Huishoudelijk Reglement en een opgave van de leden- en andere bijdrage(n) die door de verkoper
nog aan de Vereniging te betalen is(zijn) over het lopende en daaraan voorafgaande jaar, resp. door de
koper verschuldigd zal worden.
terug naar VvE-Bestuur en VvE-Beheer
We kunnen u helpen met oplossingen
U kunt ons bereiken via de contactknop.
|