PlannenDe eisen die gesteld worden aan de financiën komen uit het Burgerlijk
Wetboek, Boek 5 Titel 9, en uit het Reglement van Splitsing. De exploitatie is hierin belangrijk en
het aandeel van de leden.
Een goede binding met de meerjarenplanning en een strakke uitvoering van de begroting houden de kosten
op termijn zo laag mogelijk. Dan is er een concurrerende kostenvoering mogelijk in vergelijk met de eigenaars
van individuele woningen.
|
VvE Financiële Administratie
Verenigingbeheer kan diensten aanbieden die op maat zijn gemaakt voor de vereniging. De dienstverlening wordt dan
zo ingericht dat het een samenhangend geheel vormt. De samenwerking met de andere werkzaamheden wordt vooraf ingeregeld.
Er zijn vier beheeronderdelen, waarvan Financiële administratie er een is. De omvang van de werkzaamheden is als volgt.
Planning
- Opstellen van de conceptbegroting voor het nieuwe jaar aan de hand van het onderhoudsplan en door de
Vereniging gewenste bestedingen.
- Adviseren omtrent de benodigde ledenbijdrage ter vaststelling op de ledenvergadering.
- Adviseren omtrent liquiditeit, reserves en rendement.
- Opstellen van de begroting voor het nieuwe jaar.
- Opstellen van een meerjarenbegroting op basis van het onderhoudsplan. Hieronder rekenen wij ook het jaarlijks
aan de hand van veranderende cijfers en prijsgegevens aanpassen van de meerjaren-liquiditeitsbegroting.
Beheer van de middelen
- Beheren van de (saldi op) bank- en girorekeningen van de Vereniging.
- Tijdig verzorgen van de door de Vereniging gefiatteerde betalingen en bijhouden (boeken) van de ontvangsten.
- Beleggen en belegd houden van de middelen van de Vereniging overeenkomstig de besluiten van de ledenvergadering.
- Signaleren van overschrijdingen van begrotingsposten.
Verantwoording
- Opstellen van de jaarstukken, balans en exploitatierekening over het verstreken jaar; zodoende een overzicht
gevend van het vermogen en van de baten en lasten, het geheel geleverd binnen vier maanden na afloop van het boekjaar.
- Verstrekken van een verslaglegging aan het bestuur van de Vereniging.
- Verstrekken van kwartaaloverzichten van de financiële positie.
- Verstrekken van de gevraagde informatie aan de Kascommissie / Commissie van Toezicht voor de controle van de boekhouding.
- Desgevraagd inzage verstrekken in de beschikbare informatie aan de individuele leden.
- Het in overleg met het bestuur van de Vereniging verzorgen van correspondentie met derden over
financiële en administratieve aangelegenheden.
terug naar VvE-Bestuur en VvE-Beheer
We kunnen u helpen met oplossingen
U kunt ons bereiken via de contactknop.
|